پخش گوشت جوجه مرغ پرورشی گوشتی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

جوجه مرغ های گوشتی پرورشی پرنده هایی هستند که از گوشتی بسیار ترد برخوردارند و گوشت شان بصورت گسترده پخش می گردد و همچنین گوشت زودپخت و سهل الهضم دارند.
جوجه مرغ های پرورشی گوشتی طیور بسیار سودمند و پرجمعیت هستند که علاوه بر سازگاری بالا از تولید بسیار زیاد گوشت برخوردارند و توانایی شان در تولید گوشت در زمان کم بسیار بالاست.
تولید گوشت زیاد در زمان کم توسط این جوجه ها باعث شده است ازین طیور بعنوان سودآور ترین منابع تولیدی گوشت یاد شود و بعنوان ذخایری از فرآورده های پروتئینه حیوانی در تمامی نقاط کشور نگهداری و پرورش داده می شوند.

تولید گوشت جوجه

جوجه های گوشتی و پرورشی در مرغداری ها با شیوه هایی همچون صنعتی یا طبیعی پرورش می یابند بدین صورت که ابتدا تخم های نطفه دار این طیور به مراکز پرورشی منتقل شده و در ماشین ها و دستگاه های جوجه کشی به جوجه تبدیل می شوند. برای اینکه این تخم ها سالم بمانند و به خوبی تبدیل به جوجه گردند باید محیط نگهداری شان از دمای خاصی برخوردار باشد و از رطوبت کافی تشکیل شده باشد. علاوه بر آن باید تخم ها در هر روز سه بار چرخانده شوند که این عمل یا بصورت دستی انجام می گیرد و یا اینکه بوسیله دستگاه های جوجه کشی مجهز اتوماتیک چرخانده می شوند.
بعد از اینکه تخم ها به جوجه تبدیل شدند جوجه ها به مدت 48 ساعت در شرایط ویژه پرورش می یابند یعنی از دما، نور، دان و آب استاندارد بهره مند می گردند و بعد از این مدت به سالن منتقل می شوند و بعد از تفکیک جنسیت همانند طیور دیگر پرورش می یابند.
تفکیک جنسیت ازین قرار است که جوجه های ماده به مراکز پرورشی راه می یابند و جوجه های نر یا جوجه خروس ها به بازار روانه می شوند و در قالب جوجه های ماشینی و رنگی بفروش می رسند.
جوجه های ماده گوشتی و پرورشی هم با استفاده از بهترین دان رشد می یابند و در عرض چند هفته به حداکثر وزن ممکن رسیده و آماده کشتار می شوند.
امروزه گوشت جوجه ها بصورت استاندارد فرآوری و تولید می شود و توسط مراکز پخش گوشت عرضه می گردد و جوجه ها نیز بصورت زنده هم قابل خریداری هستند.
جوجه گوشتی
منبع: خوراک دام و طیور ایران

مطالب مرتبط

به بالای صفحه بردن