خرید عمده بهترین گوشت جوجه مرغ گوشتی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

جوجه مرغ های گوشتی دارای گوشت بسیار لطیفی هستند که امروزه گوشت شان بصورت عمده قابل خریداری بوده و با بهترین کیفیت در اختیار متقاضیان و مصرف کنندگان قرار می گیرد.
جوجه های گوشتی نژادی از مرغ های سنگین وزن هستند که در عرض چند هفته می توانند وزن بسیار زیادی بدست آورند البته این وزن گیری بیشتر تحت تاثیر خوراک و شرایط نگهداری افزایش می یابد ولی بطور کلی جوجه مرغ های گوشتی بهترین طیور تولید گوشت محسوب می شوند و به همین خاطر است که جمعیت و تعداد شان بیش از دام و طیور پرورشی دیگر می باشد.
گوشت این جوجه ها بسیار لطیف و کم چرب است و در واقع چربی اندکی دارد و برای بیماران قلبی بهترین رژیم غذایی به حساب آمده و می توانند جوجه را در برنامه غذایی کم چرب شان جای دهند به خصوص مصرف سینه این جوجه ها که کمترین درصد چربی را در خود دارند.

پرورش جوجه های گوشتی

جوجه های گوشتی در مرغداری ها ابتدا درون تخم های نطفه دار هستند که بوسیله دستگاه جوجه کشی سراز تخم در می آورند. برای اینکه گله از دست نروز و جوجه ها در سرعت بیشتری رشد یابند باید بهداشت محیط رعایت گردد و ظروف دان خوری یا آب خوری با آهک یا مواد ضد عفونی کننده تجاری مدام ضدعفونی شوند.
یکی از مسائلی که باعث می شود پرورش جوجه های گوشتی با شکست مواجه گردد وجود بیماری در بین آنهاست چراکه بدن شان به محض خارج شدن از تخم در معرض ورود باکتری ها قرار می گیرد و احتمال بیمار شدن شان بسیار بالاست ازین رو در خوراک و دان های مصرف شده آنتی بیوتیک وجود دارد و می توانند با این دان ها بدن شان را از بیماری محافظت کنند.
از مهمترین مواردی که موجب می شود جوجه ها بهترین سطح تولید گوشت را داشته باشند این است که جیره های غذایی شان سرشار از مواد مغذی باشد یعنی دان های مصرف شده باید سرشار و مملو از ویتامین، املاح معدنی، ویتامین و پروتئین باشند و برای اینکه این مواد تامین گردد از خوراک هایی همچون کنجاله، سبوس، پودر گوشت یا مولتی ویتامین استفاده می شود.
امروزه دان هایی که برای جوجه های گوشتی در بازار عرضه می شوند با نام هایی همچون استارتر، پیش دان، میان دان یا کنستانتره ارائه می گردند و هرکدام برای دوره های زمانی مشخصی از رشد جوجه ها فرموله شده اند.
در کل گوشت جوجه های یاد شده بهترین گوشت سفید می باشند که سرشار از پروتئین هستند و علاوه بر آن اسید های چرب ضروری را در خود دارند و توسط مراکز معتبر بصورت عمده قابل خرید می باشند.
منبع: خوراک دام و طیور ایران

به بالای صفحه بردن