تولید بهترین گوشت جوجه مرغ بصورت منجمد

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

گوشت جوجه مرغ منجمد محصولی است که امروزه هم در نوع وارداتی و هم بصورت تولید داخلی در بازار ارائه می گردد و با بهترین کیفیت در دسترس مشتریان قرار می گیرد.
گوشت منجمد جوجه یک محصول پرطرفدار و پر استفاده است که امروزه از مرغ های پرورشی در داخلی ایران بعمل می آید و گاهی نیز بعنوان محصولات پروتئینه وارداتی از سایر کشورها بدست مشتریان می رسد مثل گوشت های برزیلی یا استرالیایی و پاکستانی.

تولید و توزیع گوشت منجمد جوجه مرغ

جوجه مرغ های پرورشی امروزه با جمعیت بسیار زیادی که دارند بعنوان یکی از اصلی ترین زنجیره های غذایی شناخته می شوند و توانسته اند بخش اعظمی از نیازهای مان را تامین سازند.
جوجه مرغ های یاد شده با چند شیوه گوناگون پرورش داده می شوند که اصلی ترین روش های پرورش سنتی و صنعتی ست یعنی جوجه ها با شیوه های صنعتی و سنتی نگهداری شده و رشد و نمو دارند.
از بین این دو روش نیز شیوه صنعتی بیشتر رایج است و در تولید گوشت جوجه موثر ترین راه می باشد زیرا جوجه های صنعتی رشد سریع تر دارند و گوشت بهتری تولید می کنند و حتی از نظر کمی وزن گوشت تولید شده هم بیشتر است.
جوجه های مرغ اغلب در سن چندروزگی به مراکز پرورش دهنده طیور منتقل می شوند و برخی از فارم های بزرگ نیز با داشتن بخش جوجه کشی بصورت خودکفا جوجه ها را از تخم های نطفه دار بعمل می آورند و بعد به بخش پرورش منتقل شان می سازند.
در بخش پرورش تمامی جوجه ها تا سن خاصی تحت نظر بهترین برنامه های تغذیه ای مناسب قرار می گیرند و با استفاده از دان مرغوب و درجه یک رشد می یابند و بعد از رسیدن به وزن خاص به بخش کشتار منتقل می شوند.
در بخش کشتار نیز چندین مرحله وجود دارد که اولین مرحله ذبح بوده و بعد از آن پرکنی آغاز می گردد سپس جوجه های پرکنده برش خورده و تمامی محتویات اضافی خارج می گردند و همچنین بعد از عبور از تونل انجماد بصورت منجمد در می آیند.
جوجه های منجمد نیز بصورت بسته بندی شده بفروش می رسند و در اوزان گوناگون در معرض فروش قرار می گیرند.
درکل گوشت جوجه مرغ های منجمد در بازار بعنوان پرفروش ترین محصولات شناخته می شوند و با قیمت و درجه کیفی عالی به مصرف همگان می رسند.
بهترین گوشت مرغ
منبع: خوراک دام و طیور ایران

به بالای صفحه بردن