ترکیبات مغذی بهترین گوشت جوجه مرغ بومی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

گوشت جوجه مرغ های بومی حاوی ترکیباتی مغذی ست که این ترکیبات شامل بهترین املاح معدنی و پروتئین ها می شوند و انواع مختلفی از کمیاب ترین آمینو اسید ها را در خود دارند.
جوجه مرغ های بومی یا جوجه های محلی همان پرنده های پرجمعیتی هستند که در تمامی روستاها وجود دارند و اغلب توسط روستاییان پرورش می یابند و از غذای سالم و ارگانیک تغذیه می نمایند.
امروزه این جوجه ها توسط فارم های گوشی معتبر نیز نگهداری شده اند و تکثیر می شوند و در سنین مختلف با هدف تولید گوشت ذبح می شوند.
جوجه مرغ های بومی یا محلی گوشتی ترد دارند که این گوشت بخاطر تغذیه مناسب دارای ترکیبات مغذی ست و بهترین مواد معدنی در آن تجمع یافته است.

ترکیبات گوشت مرغ بومی و خواص آن

مرغ های بومی همانطور که گفتیم دارای گوشتی با ترکیبات مغذی و کمیاب اند که این گوشت منبعی غنی از نیاسین بوده و بیشتر ویتامین هایی را که در گروه B وجود دارند، در خود دارد.
پروتئین نیز ماده ای ضروری برای بدن ماست که در هر سنی اثر متفاوتی می گذارد ولی بطور کلی موجب استحکام استخوان ها و بافت های ماهیچه ای می شود و در سنین بالا این ماده کمیاب خواهد شد بنابراین باید در سن بالا مواد غذایی حاوی پروتئین مصرف شود که گوشت جوجه مرغ های بومی منبع خوبی ازین ماده ارزشمند محسوب می شوند و مصرف این گوشت فرد را از پوکی اسخوان در سن بالا مصون می دارد.
ترکیبات مغذی موجود در گوشت جوجه های بومی یا محلی از نوع مفید هستند و باعث پیشگیری از سرطان ها می شوند و سلول های مخرب را در جهت مثبت نابود می سازند یعنی این ترکیبات رشد سلول های مخرب را متوقف ساخته و درکل سلامتی را برای فرد مصرف کننده به ارمغان می آورند.
بر اساس یافته های پزشکی ترکیبات دی ان ای ما انسان ها به نیاسین نیاز دارند و اگر نیاسین در بدن کم باشد این ترکیبات موجب آسیب های ژنتیکی خواهند شد بنابراین در می یابیم که نیاسین وجودش در بدن ضروری ست و از آنجایی که گوشت جوجه مرغ های بومی منبعی غنی ازین ماده است به همین دلیل مصرف این گوشت برای هر فردی ضروری خواهد بود.
یک ماده دیگر که در این گوشت ها وجود دارد و وجودش برای بدن ضروری ست سلنیوم است، سلنیوم ماده ای است که با هورمون تیروئید و ترشح آن در ارتباط است و علاوه بر آن روی سیستم دفاعی آنتی اکسیدانی و همچنین عملکرد ایمنی بدن تاثیر بسزایی می گذارد پس وجودش برای بدن مان الزامیست و بهترین راه تامین این ماده مصرف گوشت جوجه است که در گوشت جوجه های محلی بیشتر یافت می شود.
خوب است بدانید که این گوشت های مغذی برای بیماری های ذهنی هم مفید می توانند باشند بعنوان مثال خوردن این گوشت آلزایمر را از فرد دور می کند و حتی بیماری های چشمی ناشی از پیری را به حداقل می رساند.
در سال 2004 تحقیقی روی آلزایمر و مصرف گوشت جوجه صورت گرفت که نتیجه بیان کرد این گوشت بطور مستقیم فرد را از آلزایمر دور می کند و علائم ناشی ازین اختلال را کمرنگ تر می سازد و دلیل اصلی این امر وجود نیاسین سرشار در گوشت جوجه است.
بطور کلی گوشت جوجه مرغ مغذی ترین نوع گوشت و سالم ترین گوشت است که کلسترول پایین و چربی کم دارد حال اگر این گوشت از جوجه های محلی بصورت ارگانیک بعمل آید خواصش چندین برابر شده و ترکیباتش مغذی تر خواهند بود.
گوشت مرغ بومی
منبع: خوراک دام و طیور ایران

به بالای صفحه بردن