ارزش غذایی گوشت جوجه مرغ های صنعتی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

جوجه های صنعتی نسبت به مرغ های بالغ، گوشتی لطیف تر دارند و به علت وجود بافت های نرم و ارزش غذایی بالا امروزه مورد استفاده فراوان قرار گرفته اند و گوشت شان در بازار بصورت بسته بندی ارائه می گردد.
مرغ های صنعتی جمعیت بالایی از مرغ ها را تشکیل می دهند که امروزه بعنوان پرجمعیت ترین طیور شناخته می شوند و در بین تمامی پرندگان پرورشی از بیشترین پراکنش برخوردار هستند.
این مرغ ها اغلب بصورت صنعتی رشد می یابند و جوجه های شان نیز می توانند در عرض سه هفته به بهترین وزن برسند و در همان سن پایین کشتار شوند.
ارزش غذایی گوشت جوجه های صنعتی بالاست چراکه بصورت کنترل شده پرورش می یابند و از نظر تغذیه تحت نظر کامل قرار گرفته اند و از جیره های غذایی مقوی تغذیه می نمایند.

ارزش غذایی گوشت جوجه مرغ صنعتی

گوشت جوجه مرغ های صنعتی ارزش غذایی بالایی دارد که از پروتئین، نیاسین و اسیدهای چرب فراوان برخوردار می باشد و در عین حال پایین ترین مقدار چربی را دارد و همچنین کلسترول آن بسیار کم است.
وجود پروتئین در گوشت جوجه باعث شده است آن را بعنوان جایگزین گوشت قرمز نمایند و وجود نیاسین در آن به جلوگیری از آلزایمر منجر می شود.
خوب است بدانید که ورزشگاران و بدنسازان با تجربه از گوشت سینه و پر پرتئین جوجه بعنوان یک مکمل پروتئینه در حجیم تر شدن عضلات شان استفاده می نمایند و افراد لاغر می توانند برای چاق شدن از ران جوجه بصورت آب پز مصرف کنند.
گفتنی ست که این گوشت به تراکم بالای استخوان و تقویت شان موثر واقع می گردد و به دلیل وجود فسفر در آن، بهترین دارو جهت حفظ سلامت دندان به حساب می آید.

جوجه مرغ صنعتی

منبع: خوراک دام و طیور ایران

به بالای صفحه بردن